måndag 6 juni 2011

I en galen värld vi lever...

För att bespara mig onödigt perspirerande tänkte jag först kortfattat sammanfatta dagens ryktesskörd: Joe Cole är Harrys påhitt vilket inte (tack gode gud för det) Levy verkar falla för. Damiao är inte klar och det kommer tydligen dra ut på tiden även om det finns goda chanser på en signatur. Mest oroväckande ITK idag är annars den om att Harry är ganska nöjd med truppen och att han bara vill göra mindre justeringar, Lex Brad Friedel.

Känns som uppochnedvända världen när tränaren vill ta det lugnt och ordföranden, han som sitter på pengarna, driver på. Jag kanske är ensam om det men jag får känslan av att Harry mer letar billiga, rutinerade förvärv som breddar en redan bred trupp, medan Levy jobbar på att föryngra och spetsa truppen. Kanske är det även så enkelt att vi just där har den påstådda meningskiljaktligheten (inget dåligt ord) som det rapporterats om.

Annars fann jag intressant läsning på Spurs Odussey Message Board (SOMB). Länken där, hittar ni här och handlar om de 100 bäst betalda spelarna i världen. Inte en enda Tottenhamspelare på listan. Listar nedan några för mig obegripliga och underhållande fakta från artikeln:
- Glenn Johnson (Pool) ligger på 19 plats!!! Tillsammans med Balotelli!!!
- Joe Cole ligger på 42:a plats. Hoppas verkligen inte att vi krossar vår lönestrategi för den pajasen. Kan förstå varför Pool vill bli av med honom dock.
- City lägger ut £76 miljoner i lön. Hur ska man kunna konkurrera med det? Hur ska de få in det under lönetaket?
- När man som jag fyller 34 ska man enligt artikeln tjäna £29 miljoner. Inte riktigt där än!
- Gareth Barry tjänar £1,5 miljoner mer än både Sneijder och Vidic.
- Craig Bellamy tjänar £4,6 miljoner??!!
- Engelska spelare är de som tjänar bäst. Borde betyda att deras landslag är det bästa i världen. Det är det ju i och för sig. Om du frågar en engelsman.

Reflektion: Världen är galen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar