måndag 20 juni 2011

Jag dansar dödsdansen och jag gör det inte ens i takt...

Dansar ryktesdansen med mig själv. Som den där tragiska fjortisen, med finnar och ingen klädsmak, som fick krama sig själv på discot när Chris de Burgh sjöng Lady In Red. Jag dansar dödsdansen och jag gör det inte ens i takt.

Jag tar Modric först. Läste precis detta. ITK kanske någon säger. Javisst säger jag men jag orkar fan inte mer snart. Jag trodde han hade tagit tillbaka och sagt att han inte sagt just så, att han inte skulle lämna om inte Tottenham accepterade och vi skulle aldrig, skrev Levy men nu säger någon att vi har accepterat trots att vi aldrig skulle och snart flyttar väl Capello till Inter och Harry tar över Briggen Blue Bird av Hull och kvar står vi i våra babyblå tröjor och saknar någon som kan slå passen som våra anfallare kan missa. Jag målar fan på väggen jag vet. Jag målar honom i babyblått!

"Just been told that a bid of 32M has been accepted for Modric from Chelski subject to us finding a replacement first........................watch this space!" //Nayim99 - SC

Nästa kroat till rakning! Kranjcar är tydligen på väg till Kiev av alla ställen. Stackarn, han förtjänar bättre. Antar att det är väntat och jag säger inte att det är fel för han har spelat sparsamt och Modric är bättre men snart är även han borta och då är det Jenas vi ska lita på eller Pienaar. Ni hör själva!

Cahill! Vi vill tydligen köpa honom. För £17 miljoner!!! Hallå. Kom igen. Är inte han en sämre Dawson? Är inte Kaboul minst lika bra? Är inte Bassong det? Ok med Woodgate borta och King mer halt än hel och en Gallas som snart fyller 47 så kanske det inte är fel med en mittback till. Men £17 miljoner för en överskattad engelsman? Det är ju mer än vad ManUre betalade för Phil J?

Leandro (jag har tidigare bestämt kallat honom för Damaio) är sagan utan slut. Han är klar men ändå inte. Vi vill ha Parker eller Diarra men inte båda. Ska vi ersätta Modric med Diarra? Som att ersätta socker med salt.

Och i en annan del av norden fick de unga engelska lejonen, snarare kattungar, pisk av tjeckerna och en gammal flamma avgjorde. Pekhart spåddes en lysande framtid. Att han fortfarande är ung nog att spela för U-21 är ett av livets stora mysterier. Rose har sett rätt igenom usel ut på sin kant. Walker mer stabil och kanske ska vi satsa på honom som back-up.

Jag har slutat dansa. Jag trampade mig själv på tårna. Nu äter jag banana-skids och dricker Vira blåtira. På alla sätt och vis är jag lika tragisk nu som då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar