måndag 13 juni 2011

En känsla av att inte hänga med...

Inte lätt att skriva om det som inte händer. Det går väl att hävda att spelarna är lediga nu och att den nya säsongen inte börjat, att transferfönstret inte öppnat än. Men jag kan ändå inte hjälpa att jag får känslan av att vi blir frånåkta av de andra lagen i toppen.

Man U har redan förstärkt med Phil Jones och enligt de rykten som florerar har de flera stora namn på gång. Skillnaden mellan de rykten som berör United och de som berör Spurs är att de röda ryktena känns mer på riktigt.

Chelsea har starta lugnt men det är bara en tidsfråga innan de slår till med Neymar eller någon annan high profile. De behöver en ny tränare och sen kommer det säkert smälla till.

Liverpool är ju förvisso skogstokiga just nu, köper allt som är engelskt och ungt för pengar de förmodligen inte har, men de agerar ju. De visar att de vill något.

City är det väl ingen idé att ta upp. Det handlar väl inte om, utan mer vad och för hur mycket de ska handla.

Arsenal är just nu som oss. Bara en massa rykten och inget som verkar matrealiseras.

Tottenham har hittills mest varit inblandad i rykten där spelare är på väg bort och med halv-tråkiga spelare in. Därför får jag känslan av att jag i slutet av transferfönstret kommer sitta där ganska besviken. Det är bara en känsla jag har. Hoppas jag har fel.

Det är inte lätt att skriva om något som inte händer. Men ibland går det bättre än man trodde från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar