torsdag 16 juni 2011

Vi rustar för strid? (Eller har vi redan hissat vit flagg)...

På ryktesfronten intet nytt. Intet är väl till att ta i. Det ihärdigt surrande ryktet om den välkammade Parker hänger i. Det som tidigare var £10 miljoner är nere i hälften och då kan jag tycka att det är en ok affär.

Västra Skinkan har förstärkt med Kevin Nolan och vi köper Parker. Utgår från att vi ämnar sälja av någon av våra mittfältare då vi snart har ett överflöd som inte går att trycka in i en 25-mannatrupp.

Modric-sagan rullar vidare. Kan inte annat än småle åt det löjliga bud Chelsea la. De kunde betala £50 miljoner för en oinspirerad Torres och trodde det skulle räcka med £25 för en inspirerad Luka. Skönt att se att Tottenham är tydliga i frågan rörande Modric. Ej till salu.

O'hara ska enligt vissa rykten vara klar för vargarna. Jag antar att han är en ok fotbollsspelare men jag såg honom aldrig som en Liljevit. Han kommer säkert göra ett gott jobb i ett hårt arbetande Wolves, men jag kan inte säga att jag kommer sakna honom. Han saknade något, en viss finess eller vad man kan kalla det.

(Och nu följer en ganska löjlig liknelse som anspelar på krig och främst då boken På västrfronten intet nytt. Jag vet inte varför och jag ber om ursäkt. Trots dess undermåliga kvalité orkar jag dock inte sudda ut den)
Det rör sig trots allt lite i skyttegravarna. Lite småskjutande här och där. Några larviga skrämselskott från våra blåa grannar men inget allvarligt. Inga granater, inget artilleri. Jag undrar när Harry plockar fram de stora kanonerna? Jag hoppas han gör det innan det är för sent. Innan slaget är förlorat. Jag hoppas vi går ut i strid och att vi inte har gett upp på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar