onsdag 25 maj 2011

Rykten...

Hade planer om mer än bara rykten. Hade mer djupgående planer. Inte bara skrapa vid ytan av det som kanske kommer att bli. För just nu är allt bara kansken. Jag både älskar och hatar det. Alla dessa namn, alla dessa spelare som framstår magiskt fantastiska i youtube-klippen. De är drömmen om det som komma skall, drömmen om att gräset är mycket grönare på andra sidan. Nu är det ju allmänt känt att så inte är fallet. För varje potentiell Berbatov eller Modric finns det minst en Postiga eller Rebrov.

Här följer en kort sammanfattning av de rykten jag läst under dagen, ITK-style. Paranteserna är mina anmärkningar):
  • Irish players at Wigan = (James McCarthy???)
  • made contact with Fenerbahce and asked about the availability of club Captain Alexsandro de Souza. Quality player but not sure how he would fit into our team. Also 33 years old. (Jag är 33 år. Jag har ett skadat knä och ont i ryggen och jag spelar i division 4. Jag vet att jag är för gammal. Så är även Souza))
  • We're leading the race for Falcao (Yeah right!!!)
  • Brad Friedel - 2 year deal. Sounds like it's happening. (I don't want to believe)
  • Leandro - if we can agree fee it is thought he is ours (Men bjud då)
  • Can 100% guarentee we have had discussions with them about Lavezzi. (Under de tre säsonger jag coachat Napoli i FM har han snittat över 30 mål. Det måste betyda att han är bäst. Köp!)
Jag tar dessa rykten med en näve salt men tycker mig ändå kunna skönja en trend. Brasilianskt och gärna gammalt ska det vara. Kan inte hjälpa att tänka att bara för att Gallas visade sig vara ett briljant drag av Harry så behöver det ju nu inte betyda att allt som fortfarande kan snöra på sig ett par skor och kalla sig för fotbollsspelare med någon form av självaktning är värd att satsa på. I vilken värld är Friedel bättre än Gomez, än Cudicini? Han är ju minst 72 år gammal.

Visst är det så att jag finner ryktesletande intressant. Mer eller mindre. Idag mindre. Jag har svårt att se oss få spelare som Falcao och Lavezzi och inser att det mycket väl kan bli så att vi får ett gäng pensionärer istället. Jag blir trött, ja nästan uttråkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar