torsdag 26 maj 2011

Harry + Chelsea = ???

Galna rykten över allt. Det Twittras eller ITKas om allt från att han intervjuats, om att han inte intervjuats, om att han är intresserad, om att inte är intresserad. Jag blir inte klok på något av allt det som skrivs.

Det galnaste ryktet är väl ändå det om att Benitez är påtänkt som ersättare. Hans formkurva pekar ganska kraftigt neråt. Lämnade Pool i ett ganska sargat tillstånd där varken resultat eller transfers fungerade. Han verkade helt utan plan och agerade förvirrat under matcher med konstiga uttagningar och byten. I Inter hann han knappt starta innan han bråkade med fel personer. Hans taktiska brister lös igenom och när Bale hade lekstuga framstod Champions League vinnarna inte längre som den lagmaskin de en gång var. Resten är historia. Om han skulle erbjudas tränarrollen om Harry slutar då vet jag inte vad jag tar mig till. Då lägger jag nog ner allt som har med fotboll att göra.

Förhoppningsvis är detta bara en storm i ett vattenglas. Det är svårt att veta vad man ska tro. Vad jag dock vet är att det är svårt att inte roas av Harry.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar