lördag 28 maj 2011

Jag hade en blogg en gång, part 2...

Det är inte lätt att älska Tottenham (2008-10-01, 22:49)

Mörkret är höstligt, vinden har skakat träden och Hello Saferide imponerar. Sov mig färdig för en dag med smörgåsbord i Hogsta; lätt överdrivet sur tant tog emot, hennes allt för gamla man skrattade i bakgrunden. Sill, lax och allt det andra och man äter för mycket, för fort. Vidare mot IKEA, köpa säng till E, slåss med söndagströtta människor i jakt på ett klipp; bilar som tutar, kör allt för fort på en motorväg som man nu får köra i 120 på.

Efter sängköp, skoklipp hem, stressa hem, skruva ihop sängen, skynda sig ner till Tottenham i eftersändning. Lyckats undvika resultatet hela dagen, lycklig, förväntansfull. Nervöst tittar jag, äter en stor bit av smörgåstårtan svärmor hade med sig. Lätt förstoppad sitter jag 80 minuter senare besviken.

Det är inte lätt att älska Tottenham, jag fattar ibland ingenting, hur ett lag som under försäsongen visade upp ett snabbt, effektivt och underhållande spel nu knappt kan slå en passning framåt. Dyra köp, presterar tämligen lite i en match som givetvis avgörs genom att Defoe och Crouch gör mål. Båda med förflutet i Spurs.

När minuter återstår slår jag istället över till Milanoderbyt, vilken fart, vilka prestationer. Det är som att se olika idrotter. Det finns en glöd en passion som jag saknar i Tottenham just nu. Milan vinner, killen med de inslängda tänderna nickar in vinnaren och ler igen.

Jag borde jobba, borde rätta men jag orkar inte, stirrar in i skärmen, lyssnar på musiken och kan på avstånd höra vinden, det är hösten som blåser in och snart är det vinter och allt känns hopplöst, i alla fall om man håller på Spurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar